WISH-TV signals go silent on Bright House cable

Bright House Networks has stopped transmitting signals of three local TV stations owned by Lin TV Corp., including WISH-TV Channel 8, after the parties failed to agree to extend their current deal.

Rhode Island-based Lin, which also owns WNDY-TV Channel 23 and WIIH-TV Channel 17, had complained that Bright House refused to negotiate.

Bright House, which is headquartered in Florida and is owned by media giant Time Warner, had said the sides traded proposals to continue using Bright House’s cable system.

Lin broadcasts CBS programming to 125,000 subscribers in Indiana through Bright House. Outside Indianapolis, Bright House has subscribers in Fort Wayne, and in Grant County, including Marion.

Bright House said in a statement that it would supply temporary, alternative programming, but continue offering Big Ten Network HD and STARZ Kids and Family until an agreement is reached.

This story will be updated.

Please enable JavaScript to view this content.

Story Continues Below

Editor's note: You can comment on IBJ stories by signing in to your IBJ account. If you have not registered, please sign up for a free account now. Please note our updated comment policy that will govern how comments are moderated.

{{ articles_remaining }}
Free {{ article_text }} Remaining
{{ articles_remaining }}
Free {{ article_text }} Remaining Article limit resets on
{{ count_down }}